søndag den 18. marts 2012

Håndarbejdsmesse i Middelfart

Jeg skulle ikke afsted. Men det kom jeg så alligevel. Jeg fulgtes med Helle og Helle Med Det Røde Hår (hendes kaldenavn, da der er så mange Helle'r) - begge blogløse strikkesøstre. Når man sådan snakker og strikker og ikke bekymrer sig om noget, så virker det som om, Middelfart ligger et stenkast ned ad gaden her fra Århus V.

Vi ankom ved 10-tiden, hvor parkeringspladsen allerede var fyldt godt op. Men i modsætning til, hvad jeg for et par år siden oplevede på håndarbejdsmessen i Fredericia, så var her faktisk plads til at bevæge sig på indenfor.

I de tre sammenhængende haller gik vi i et zig-zag-mønster forbi alle standene. Strik og patchwork var velrepræsenteret; der var også overvældende flotte ting, samt et par indslag, jeg må sige, jeg ikke forstod en lyd af



Flaget er lavet som vægkunst består af sytråd alene - meget fint! 


Filt. Her forstår jeg ingenting. Overhovedet. Men sjovt var det! :)


 
  En stand med alt, hvad jeg ikke drømmer om - men den opfyldte nok andres drømme. Der var masser af potentielle kunder, og jeg måtte faktisk kæmpe lidt for at kunne tage billedet her.




De glade strikkesøstre - set i almindelig læseretning: Helle Med Det Røde Hår sammen med Tina, jeg dog ikke fik et helt billede af. Dernæst Helle, Dorte, Tine og Ina. Ulla passede stand med Arnica, så ikke noget billede af hende i denne omgang.




Med tanke på, at jeg snart skal på ferie, holdt jeg mig lidt i skindet, hvad angår garnindkøb. Men lidt blev det da til! På Tante Grøns stand faldt jeg over en udstillet cardigan, der trods de noget kradse farver bare 'talte' til mig. Jeg så straks sommer og sol for mit indre og måtte bare have garn og opskrift til den.
Stribet cardigan i dejlig blød bomuld. Lidt fejl i prismærkningen, lidt fejl i opskriften, men jeg glæder mig til at komme i gang :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar